جستاری در تاریخ ایران .تاریخ نویسی نوین ایرانی.

، . . . ایران به جوانان باهوش متخصص در تاریخ نیاز دارند که قدرت تحلیل و ارزیابی داشته باشند و دروغ ها را بشناسند و بداند کی و برای چی دروغ میگوید.جوانانی که بتوانند طرحی نو دراندازند

جستاری در تاریخ ایران .تاریخ نویسی نوین ایرانی.

، . . . ایران به جوانان باهوش متخصص در تاریخ نیاز دارند که قدرت تحلیل و ارزیابی داشته باشند و دروغ ها را بشناسند و بداند کی و برای چی دروغ میگوید.جوانانی که بتوانند طرحی نو دراندازند

دروغ های قرن امروز مفهوم سرمایه و سرمایه داری در ایران


http://s8.picofile.com/file/8297967168/sarmaye.jpg

کسب و کارهای امروزی و چالش های آن



نتورک مارکتینگ یا بازاریابی چند سطحی از دهه 1960 در امریکا اغاز شد و 70 سال دردنیا کار شده است .عده زیادی از مردم و جوانان ایران  میگویند نتورک مارکتینگ خوب نیست یا هست و کلاه برداری است و این چیزها

من خودم مدتی در این شرکت ها بودم و از نزدیک فعالیت های افراد ان و لیدرها را دیدم .در هر کسب و کار دروغ و دونگ  و کلک هست

اما انچه که دیدگاه من میگوید در دنیا و نه تنها ایران مدل تقلبی از بازاریابی شبکه ای اجرا شده ،در مقالات هم در باره این ضد نقیض زیاد

هست ،و سواستفاده ها در این ظور شرکت ها نیز خیلی دیده میشود .

سرمایه داری بی هویت چیست ؟

در دنیای امروز خریداران واقعی بورس را کسی نمیشناسد ،سرمایه داران واقعی

شرکت هارا کمتر کسی میشناسد ،ثروت مند شدن بصورت پنهانی و به هر مدلی

بوجود امده است ....


علم سرمایه و سرمایه داری در ایران


برای بدست اوردن هر چیز باید روش ها و علم رسیدن و داشتن ان رابدست اوریم .

مثلا یک مورخ برای شناخت سکه های تاریخی باید علوم مربوط به ساخت سکه و زمان

ضرب و مسائل مربوط را مطالعه کند و یاد بگیرد .

در ایران بخاطر کمبود مطالعه و ایجاد دانش واقعی در باره علوم مختلف و سطحی نگری

و ساده بینی مسائل اتفاقات گرانی برای سرمایه گذران در کسب و کارهای جدید رخ میدهد و این از نااگاهی و عدم درک درست از مسئله ایجاد سرمایه است ،فردی که در نتورک مارکتینگ سرمایه گذاری می کند علم مدیریت این سرمایه را ندارد

و حتی یک کتاب  در این باره نخوانده و تنها با حرف دیگران و ذهن ساده خود فکر

می کند ایجاد کردن سرمایه واقعی ابزار دیگری نمی خواهد .

مثلا نتورکری که به این امید بسته که از طریق خواندن طوطی وار چند کتاب و داستان

و اموزش دادن افراد یک سازمان بازاریابی  میتواند به پول برسد در اشتباه است ،

این فرد نمیداند غیر از پول به مهارت های دیگری نیز نیاز دارد .در ایران به علت

برخی مشکلات مدیریتی و اخلاقی در سازمان ها و شرکت ها از راه دروغ و کلک بهتر میشود به هدف رسید ،مخصوصا اینکه در نتورک مارکتینگ داشتن این ویژگی سر افراد بیشتری را میشود کلاه گذاشت و پیش رفت .مسائل دیگری ازجمله جو گیری

فرد برای رسیدن به منفعت نیز از عاملان زیان شخص و جامعه نیز هست .

مزایایی که بازاریابی شبکه ای دارد اینکه ارتباطات را بهتر می کند اما همین ارتباطات

خود نیز دامی میشود برای اینکه فرد شرکت و گروه را ترک نکند ،لیدرها و افراد بالاسری روابط خود را نزدیک میکنند تا فرد تحت فشار باشد و تصمیم به ترک شرکت نتواند بگیرد .از دید جامعه شناسی نتورک مارکتینگ که گفته میشود برای جامعه و اقتصاد ایران مسمر ثمر خواهد بود باعث ازبین رفتن روابط خانوادگی میشود

تجارتی که 70 سال از عمرش میگذرد و تنها 3 درصد افراد را ثروت مند میکند (من به این امار 3درصد نیز شک دارم )و

به مرز اشباع رسیده است .هرچند این شرکت ها این مسائل را رد میکنند و مدعی هستند که جمعیت جهان در حال رشد هست و ادم زیاد است .من در این باره تحقیق صحیح و اصولی در ایران ندیدم .ولی باتوجه به بوجود امدن شرکتهای فروش انلاین

دیگر احتیاجی به فروش رودررو نخواهد بود چون جهان ارتباطات وارد دوره جدیدی از خود شده و فروش چهره به چهره جایگاه خود را از دست خواهد داد

و در قالب جدیدی رشد خواهد کرد ..این مطلب ادامه دارد و بازنویسی میشود...مسعود ایزدی

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.